0
تومان
0
خرید سه پایه نقاشی
انواع مدلهای پایه نقاشی

 هنر نقاشی روی بوم از آن دست هنرهایی است که بین افراد در سنین مختلف طرفداران زیادی دارد. برای کسانی که سودای تبدیل شدن به یک نقاش حرفه‌‌¬ای را در سر دارند تهیه ابزار اولیه این هنر از ضروریات است. پایه نقاشی یکی از وسایل ضروری در نقاشی روی بوم است که بوم روی آن قرار می¬گیرد.

انواع مدل های پایه نقاشی
نقاشی از آن دست هنرهایی است که بین تمامی سنین از کودکان گرفته تا افراد مسن محبوبیت خاصی دارد. نقاشی روی بوم یکی از انواع روش‌¬های نقاشی است که کاری بسیار هیجان‌انگیز و البته سخت است. برای کسانی که سودای تبدیل شدن به یک نقاش حرفه‌‌ای را در سر دارند تهیه لوازم اولیه نقاشی از ضروریات است. پایه نقاشی یکی از وسایل بسیار ضروری در این سبک از نقاشی است که بوم روی آن قرار می‌گیرد و با زاویه خاصی طراحی شده که در هنگام نقاشی باعث می‌شود فرد نقاش تسلط کافی روی بوم داشته باشد. علاوه بر این پایه نقاشی دارای جایگاه‌های مخصوصی است که می‌‌توان سایر وسایل مانند قلم‌مو و رنگ را روی آن نگه‌داری کرد و به این ترتیب باعث افزایش سرعت در نقاشی می-شود.
سه پایه نقاشی به انگلیسی easel گفته می‌شود و دارای انواع مختلف فلزی، چوبی، تاشو و رومیزی است که در زیر به معرفی این مدل‌ها پرداخته می¬شود.
سه پایه نقاشی چوبی: از مزیت‌های این نوع سه پایه نقاشی وزن سبک و امکان جابجایی راحت آن است بنابراین در بین نقاشان و هنرمندان پرطرفدارترین و رایج¬ترین پایه نقاشی می‌باشد.
سه پایه نقاشی فلزی: جنس این سه پایه‌¬های فلزی معمولا از آلومینیوم است. دلیل استفاده از آلومینیوم در پایه نقاشی این است که آلومینیوم فلزی مستحکم و سبک می‌باشد بنابراین پایه نقاشی ساخته شده باکیفیت بالا به دست مشتری می‌رسد. این نوع پایه نقاشی بیشتر در نقشه کشی کاربرد دارد.
سه پایه نقاشی تاشو: این نوع پایه نقاشی برای هنرمندانی که دوست دارند دائما مکان خود را تغییر دهند بهترین گزینه است چون فضای کمتری را اشغال می¬کند و حمل آن نیز نسبت به سایر مدل‌ها آسان‌تر است. علاوه بر این ظاهر این نوع پایه نقاشی بسیار جذاب است و تمام بخش¬های آن به جز پیچ‌ها از جنس چوب هستند.

شکل ۱ سه پایه نقاشی فلزی تاشو

سه¬ پایه نقاشی رومیزی: این مدل پایه نقاشی همان‌طور که از اسمش مشخص است روی میز قرار می-گیرد و ارتفاع آن نیز کم است. طول این نوع سه پایه قابل تغییر و دارای اهرم دستی برای تغییر ارتفاع نیز می‌باشد.
با وجود اینکه طول و عرض سه پایه‌‌ها را می‌توان تنظیم کرد اما طول و عرض پایه نقاشی باید به اندازه‌ای باشد که بوم نقاشی روی آن جا شود، بنابراین هنگام خرید سه پایه نقاشی باید طول و عرض آن را بررسی کرد.
پایه نقاشی فقط برای نگه‌داری بوم نقاشی استفاده نمی¬شود گاهی اوقات از این پایه¬ها برای نگهداری تابلوهای نفیس و گرانبها استفاده می¬شود، بنابراین قیمت‌های متفاوتی دارند. گاهی اوقات افراد ترجیح می-دهند یک پایه نقاشی با کیفیت بالا و جنس خوب داشته باشند برای اینکه هزینه‌بر نباشد می‌¬توانند انواع سه پایه نقاشی دست دوم تهیه کنند.
سه پایه نقاشی کودکان

سه پایه نقاشی کودکان
سه پایه نقاشی کودکان یکی ضروری‌ترین ابزارها برای کودکانی که قرار است به صورت جدی نقاشی را یاد بگیرند. درست است که خلاقیت و هنر کودک به ابزار و وسایل بستگی ندارد ولی همین ابزار و وسایل از جمله پایه نقاشی می‌تواند کمک شایانی به خلاقیت و شکوفایی هنر کودک داشته باشد. پایه نقاشی می‌تواند حس واقعی‌تری از نقاشی به کودک بدهد چون کودک تصویر را در مقابل خود حس می-کند و از طرف دیگر پایه نقاشی از لحاظ سلامت جسمانی برای کودک مناسب‌ترین گزینه است.

شکل ۲ سه پایه نقاشی کودکان

سه پایه نقاشی وینزوری


سه پایه نقاشی وینزوری یا آرتیست یکی از انواع سه پایه نقاشی حرفه‌‌ای و چوبی است که در اکثر کشورهای آسیایی و اروپایی تولید می¬شود و در بین علاقه مندان به هنر نقاشی محبوبیت زیادی دارد.
از ویژگی‌‌ها و مزایای سه پایه نقاشی وینزوری مدل پایه آن است به این صورت که یک چهارپایه روی زمین قرار دارد و سه پایه روی آن قرار می‌گیرد که موجب پایدارتر شدن آن می¬شود. در این پایه نقاشی دو ستون واقع در طرفین ثابت و ستون وسط متحرک است و به این ترتیب تسلط نقاش روی بوم بیشتر است. ارتفاع ستون وسط را می‌توان تا ۲.۵ متر هم بالا برد و به این ترتیب نقاش در حالت ایستاده هم می‌‌تواند از آن استفاده کند. از دیگر ویژگی‌های این پایه نقاشی قابلیت تنطیم زاویه و داشتن جایگاه مخصوص برای قرارگرفتن قلم‌مو و رنگ است و به این ترتیب به کار هنرمند سرعت می‌بخشد.

شکل ۳ سه پایه نقاشی وینزوری

شما برای خرید و یا مشاوه در مورد انواع مدلهای پایه نقاشی

با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۹۱۲۹۴۶۴۴۷۰

۰۲۱۶۶۲۹۱۴۷۸

۰۹۱۲۴۶۶۸۴۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X